Exchange Online: Mails landen (fälschlicherweise) im Spam-Ordner

Microsoft hat am 26.05.21 mit der ID EX258373 einen Vorfall gemeldet, der dazu führt, dass Mails im Spam-Ordner landen, obwohl keine sinnvolle Begründung dafür vorliegt.

Grund ist wohl ein Fehler in einer neu ausgerollten Spam-Richtlinie, der bereits behoben sein sollte. Dennoch könnte das Problem bei einigen Anwendern noch kurzfristig weiter bestehen.

Ursprüngliche Nachricht von Microsoft:

May 27, 2021 6:05 AM

Inbound email is being routed to the junk folder

User Impact: Users may observe that incoming mail is being routed to their junk folder.

Current status: We've processed a majority of the impacted messages and we're continuing our work to drain the remaining queue. We still expect impact to be mitigated for a majority of the users.

Scope of impact: Any user that is receiving inbound mail during the period of impact would experience this issue.

Start time: Wednesday, May 26, 2021, 9:50 PM (7:50 PM UTC)

Root cause: A recent change has resulted in an issue in which inbound email is being incorrectly routed to the junk folder.

Next update by: Thursday, May 27, 2021, 8:30 AM (6:30 AM UTC)

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